War Engine -Poszukiwania nowego systemu dla figurek w sklali 1/72

Uwielbiam figurki w tej sklali. Uważam że jest idealnym wyważeniem pomiędzy 28mm a 15mm czy 6mm używanych w niektórych grach symulujących ogromne bitwy.Jakość figurek w skali 1/72 takich firm jak Italeri czy Zvezda moim zdaniem dorównuje jakością figurkom GW w skali 28mm i zdecydowanie przewyższa wszystko co widziałem w skali 15mm. Ogromnym atutem jest również cena gdyż za 20 zł można nabyć kilkadziesiąt figurek.

Rozglądając się po necie w poszukiwaniu jakiegoś systemu, w którym mogłbym wykozystać moje figurki natrafiłem na

Okazało się że gra posiada identyczne zasady co DBA więc zacząłem zgłębiać arkana obu gier. Po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że nie są to jednak odpowiednie gry dla sklali 1/72. Figurki takie są jednak dosyć spore i nie wyglądają zbyt naturalnie symulując regimenty liczące od 300 chłopa wzwyż (tutaj 6mm pasuje jak ulał).  Rezygnując w końcu z Hord natrafiłem w googlach na WarEngine. System zaciekawił mnie tym, że sprawę tworzenia armii w całości pozostawia graczowi, gra jest skirmiszowa no i w pełni za darmo.  Zdążyłem przeczytać zasady i na sucho wydają się logiczne, interesujące i szybkie.  Mechanika przypomina nieco tą znaną z Warzone, jest jednak znacznie uproszczona a wiec duże bitwy (skala 1/72) powinny przebiegać zdecydowanie sprawniej.

Pare chwil temu nakleiłem na podstawki pierwsze 10 figurek Celtów firmy Ravell. Chłopki będą tworzyć oddział szybkiej i lekkiej piechoty uzbrojonej w miecze.  Po pomalowaniu figurek zamierzam stworzyć dla nich pełen opis i statystyki oprate na zasadach WarEngine czym napewno sie pochwale 🙂 .

link do strony War Engine.

http://warengine.darktortoise.com/index.php?title=Main_Page

ps. Jeżeli jakis Krakus chciał by sie zemną pobawić w ta grę prosze o kontakt.

Ten wpis został opublikowany w kategorii 1/72. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

